----------------

 

Carti in site

 

--------------------

 Ce se întâmplă astăzi în lume (VI)

 Următoarea etapă în impunerea urmăririi biometrice a consumatorilor

 

Episodul anterior

 

Banca Yes oferă retragere de bani la bancomate folosind identificarea Aadhaar[1] şi autentificare biometrică

Firma Nearby Technologies a făcut un parteneriat cu Banca YES, a cincea bancă din sectorul privat ca mărime din India şi a lucrat îndeaproape cu Corporaţia de Plăţi Naţionale din India (National Payments Corporation of India, NPCI) pentru a lansa un serviciu de bancomate fără card şi fără cod PIN pe baza codului Aadhaar.

Folosind aplicaţia de telefon mobil PayNEARBY pe telefonul inteligent, un vânzător cu amănuntul poate deveni bancomat Aadhaar / filială a băncii pentru retrageri de bani gheaţă şi depozite de către un client.

Pentru a folosi această facilitate unică, clienţii oricărei bănci trebuie doar să-şi conecteze numărul lor Aadhaar şi contul din bancă. Retragerile de bani gheaţă şi alte tranzacţii devin posibile folosind doar numărul Aadhaar şi amprenta. Astfel de bancomate vor fi disponibile prin Banca YES şi reţeaua BC Agent cu 40.000 de puncte. Compania a făcut parteneriat cu Asociaţia Vânzătorilor cu Amănuntul din India pentru a face cunoscută importanţa parteneriatului şi a crea popularitate pentru serviciile Aadhaar, educându-i pe clienţi şi făcând ca serviciul să fie disponibil chiar în părţile cele mai izolate ale Indiei.

Anand Kumar Bajaj, fondator al companiei Nearby Technologies Private Limited, a spus: ,,Odată cu lansarea acestui serviciu, ţelul nostru este să devenim organizatorul de plăţi pentru India. Guvernul Indiei a dat subvenţii pentru omul de rând, dar clienţii nu pot avea acces la bani şi nu au cunoştinţă de această subvenţie, acuzând din acest motiv guvernul de inflaţie. Dacă alegi 2 oameni din 10 dintr-un sat, ei sunt surprinşi să audă că au bani în contul lor 072. Ce se intampla astazi in lume VI 1din bancă. Mulţi nici măcar nu ştiu că s-a deschis un cont pentru ei când s-au înregistrat în Aadhaar. Noi vrem să lucrăm pentru împlinirea mandatului guvernului şi să asigurăm că clienţii pot avea acces la banii lor”.

 

Scurgerea de date de la începutul anului 2017 a venit într-un moment în care guvernul indian vroia să-şi continue politica de plăţi pe baza sistemului Aadhaar pentru a-şi împlini agenda sa economică digitală

 

Ritesh Pai, conducător în probleme digitale la Banca YES, spune: ,,Suntem bucuroşi să fim parteneri cu compania Nearby Technologies pentru a oferi soluţii AEPS şi servicii inovatoare de bancomate clienţilor din toată India. Ca o bancă ce a fost pionieră în domeniul inovaţiilor multiple privind plăţile digitale, prin acest parteneriat, vom putea să facem un număr mare de persoane să aibă acces la plăţile digitale imediate. Potrivit abordării noastre Alianţe, Relaţii şi Tehnologie, noi rămânem devotaţi ideii de a permite mai multe soluţii de utilizare pentru a realiza visul unei economii cu mai puţini bani gheaţă[2] în India”.

Anand mai spune că firma Nearby Technologies, ca o companie tehnico-financiară, face o lucrare responsabilă unind elementele caracteristice cheie ale băncilor partenere şi preluând serviciile lor într-o formă simplificată, ambalată, pentru omul de rând la magazinele Nearby. Serviciile PayNearby au fost construite în parteneriat strâns cu numeroase bănci culegând elementele caracteristice unice ale fiecărei bănci partenere care pot fi accentuate prin organizarea potrivită în beneficiul omului de rând.

Purtătorul de cuvânt al Corporaţiei de Plăţi Naţionale din India a spus: ,,Corporaţia este mulţumită să asigure sprijin prin platforme avansate din punct de vedere tehnologic ca Serviciul de Plată Autorizat de Aadhaar şi BHIM Aadhaar. Cu cunoaşterea potrivită, credem că soluţia PayNearby va deveni un mod de plată popular în rândul maselor[3]. Va ajuta ecosistemul suplimentând numărul de puncte de acceptare pentru efectuarea de plăţi. Apreciem eforturile companiei Nearby Tchnologies şi Băncii YES de a autoriza miile de vânzători cu amănuntul şi clienţi cu această iniţiativă de a spori plăţile digitale”.

,,Vedem un viitor strălucitor pentru plăţile biometrice cu amănuntul bazate pe Aadhaar şi încurajăm adoptarea aceleiaşi metode la nivel industrial. Lăudăm Nearby Technologies pentru această iniţiativă importantă care va ajuta vânzătorii cu amănuntul din toată ţara să se modernizeze şi să facă parte din revoluţia plăţilor digitale care cuprinde ţara”, a spus Kumar Rajagopalan, directorul Asociaţiei Vânzătorilor cu Amănuntul din India, care a contribuit cu sugestii şi informaţii despre necesităţile vânzătorilor cu amănuntul.

Guvernul a stabilit termenul limită la 31 martie 2018 pentru a dezvolta pe deplin baze de date realizate pe sistemul Aadhaar pentru subvenţii pentru hrană, îngrăşăminte şi kerosen. Aceste subvenţii reprezintă împreună peste 70% din asistenţa socială anuală plătită de guvern de 3 trilioane de rupii[4].

 

 

Mastercard susţine din răsputeri biometria, urmează băncile. Autentificarea biometrică ,,va fi de mare folos pentru toţi”

Mastercard a pus un termen limită pentru folosirea pe scară largă a identificării biometrice pentru serviciile sale în toată Uniunea Europeană: aprilie 2019. Verificarea Identităţii Mastercard, disponibilă în prezent în 37 de ţări, permite persoanelor să folosească identificatori biometrici precum amprenta, recunoaşterea facială şi a irisului pentru a-şi verifica identităţile când folosesc un dispozitiv mobil pentru cumpărături şi servicii bancare online. Tehnologia nu este obligatorie pentru clienţi, dar de anul viitor va fi promovată intens în toată Uniunea Europeană şi mulţi clienţi o vor primi cu bucurie.

Impactul va fi resimţit nu numai de clienţi, ci şi de majoritatea băncilor europene, de vreme ce orice bancă ce emite sau acceptă plăţi Mastercard va trebui să susţină mecanismele de identificare pentru tranzacţii la distanţă, alăturat existând verificarea prin cod PIN şi parolă. Termenul limită se va aplica072. Ce se intampla astazi in lume VI 2 de asemenea tuturor tranzacţiilor realizate prin dispozitive fără contact făcute la terminale cu un dispozitiv mobil.

 

Mastercard adaugă senzor de amprentă la cardurile de debit şi credit

 

Citând studii realizate împreună cu Universitatea Oxford, Mastercard spune că 92% din profesioniştii din domeniul bancar vor să introducă identificarea biometrică. Acest procent mare nu ar trebui să reprezinte o surpriză, dată fiind importanţa pe care o au pentru bănci şi corporaţii datele necunoscute ale clienţilor, ca şi preferinţa pe care o are majoritatea băncilor pentru tranzacţii electronice. Studiul pretinde de asemenea că 93% din clienţi ar prefera securitatea biometrică parolelor, ceea ce este o surpriză având în vedere mulţimea de chestiuni spinoase pe care le ridică biometria, inclusiv ameninţarea pe care o reprezintă pentru intimitate şi anonimitate şi natura ei publică înşelătoare.

,,O parolă este în mod firesc privată”, spune Alvaro Bedoya, profesor de drept la Universitatea Georgetown. ,,Toată esenţa unei parole este că nu spui nimănui despre ea. Un card de credit este în mod firesc privat, în sensul că tu ai doar un card de credit”. Pe de altă parte, biometria este în mod firesc publică, susţine el. ,,Ştiu cum arată urechea ta, dacă te întâlnesc şi pot să-ţi fac o poză cu rezoluţie mare de la depărtare. Ştiu cum arată amprenta ta, dacă bem împreună ceva şi îţi laşi amprentele pe halbă”. Şi acest lucru le face uşor de furat. Sau de urmărit.

Potrivit Mastercard, asemenea îngrijorări nu sunt la fel de importante pentru clienţii săi ca promisiunea comodităţii, vitezei şi uşurinţei de folosire. ,,Biometria va fi de mare folos pentru toţi: clienţi, vânzători cu amănuntul şi bănci”, spune Mark Barnett, preşedinte, Mastercard Marea Britanie şi Irlanda. ,,Va facilita cumpărăturile şi, în loc de a fi nevoiţi să reţină parole pentru a se autentifica, cumpărătorii vor avea şansa să folosească o amprentă sau o poză cu ei înşişi”.072. Ce se intampla astazi in lume VI 3

Cu alte cuvinte, clienţii nu vor trebui să folosească autentificarea mai sigură, pe baza a doi factori – biometrie plus un cod PIN sau parolă – dacă nu vor. Comoditatea este lozinca, ca întotdeauna. Companiile de carduri, băncile şi vânzătorii de pe internet au un motiv întemeiat să acorde întâietate vitezei şi comodităţii. Cu cât metoda de plată este mai rapidă şi mai uşoară, cu atât mai probabil clienţii vor tranzacţia. Comparativ cu alte metode, precum parole unice prin sms, autorizarea biometrică poate scădea ratele de ,,coş abandonat” cu aproape 70%, potrivit studiului.

VISA tocmai a publicat un raport similar pretinzând că clienţii din India sunt în egală măsură entuziaşti să folosească biometria pentru identificare. În acest caz, un procent uluitor de 99% din persoanele care au participat la sondaj a spus că este interesat personal în utilizarea cel puţin a unei metode biometrice pentru verificarea identităţii. Un număr egal de participanţi – alt uluitor 99% – a spus că sunt interesaţi în utilizarea cel puţin a unei metode biometrice pentru a efectua plăţi. VISA va fi fericită, fără îndoială, să impună biometria.

Răspândirea plăţilor cu identificare biometrică în Europa, India şi Mexic este doar cel mai recent exemplu de progres accelerat al biometriei în viaţa cotidiană. Majoritatea paşapoartelor naţionale de astăzi include date biometrice. Permisele de conducere din SUA (care servesc în realitate drept carduri de identitate) au deja date biometrice sau vor avea în curând. Între timp, milioane de oameni şi-au dat voluntar amprentele digitale pentru a se conecta la telefoane inteligente şi alte dispozitive digitale. Cu alte cuvinte, oamenii îşi cedează deja cele mai intime date pentru a lucra, a comunica, a traversa graniţe sau a se urca în avioane.

În China, acolo unde preocupărilor pentru intimitate li se acordă şi mai puţină importanţă decât în SUA sau Europa, autorităţile au colectat probe de ADN, amprente, scanări de iris şi grupe de sânge pentru milioane de oameni din provincia Xinjiang, singurul teritoriu chinez separat de Tibet unde etnicii chinezi Han nu sunt în majoritate.

În Macao, jucătorii de jocuri de noroc chinezi care iau bani din unele bancomate trebuie să privească într-o cameră video timp de 6 secunde, astfel încât programul de recunoaştere facială să le poată confirma identitatea. ,,Acest lucru urmăreşte scurgerile ilicite de capital din China”, a spus pentru Bloomberg Sean Norris, director pentru Asia Pacific al firmei Accuity din Singapore. ,,Urmăreşte oamenii care scot bani în Macao, mergând la cazino, pariază foarte puţin, scot câştig de acolo şi îl mută”.

Pretutindeni în China continentală, clienţii îşi dau informaţiile personale pentru comerţ online, plăţi mobile şi aplicaţii pentru livrare de mâncare fără a sta să se gândească o secundă în plus. ,,Ei nu sunt bine educaţi cu privire la faptul că intimitatea ar trebui să fie importantă pentru ei”, a spus Simic Chan, analist de frunte la compania Fung Global Retail & Technology din Hong Kong. ,,Ei simt că este o normă să aibă datele colectate”.

În timp ce China poate conduce pe calea de a impune urmărirea biometrică a consumatorilor, există o listă lungă de ţări şi companii care o urmează îndeaproape. Şi precum arată impulsul masiv spre biometrie dat de Mastercard, nu numai guvernele şi firmele de tehnologie vor să o folosească.



[1] Aadhaar, care înseamnă ‘de bază’ în limba hindi, este sistemul digital de identificare biometrică din India. El este cel mai mare sistem de identificare biometrică din lume. Datele din Aadhaar cuprind amprente digitale, scanări ale retinei, nume, adrese, numere de telefon. Prin Aadhaar oamenii au acces la servicii guvernamentale importante şi conturi în bancă; au acces la pensii, ajutor de şomaj, raţii alimentare etc. Autoritatea de Identificare Unică din India (UIDAI), care controlează Aadhaar, spune că peste 1,19 miliarde de persoane s-au înscris în sistem de când a fost iniţiat în 2009.

Criticii afirmă de ani de zile că are defecte. Temerile lor s-au dovedit a fi reale pe măsură ce lista cu fisurile în sistemul său de securitate continuă să crească.

În ianuarie 2018, s-a dezvăluit că accesul la datele personale a peste 1 miliard de persoane este de vânzare pentru mai puţin de 10 dolari pe WhatsApp. Ziarul indian The Tribune a putut să cumpere informaţii şi de asemenea a afirmat că ar putea să cumpere programe informatice care le-ar permite să tipărească pentru încă 5 dolari carduri Aadhaar false. Potrivit mai multor relatări, datele biometrice nu au fost expuse pe WhatsApp, dar nume, adrese, adrese de mail, poze şi numere de telefon au fost accesibile.

Chiar dinainte să apară relatarea despre WhatsApp, problemele de securitate ale sistemului erau grave. În iulie 2017, 210 agenţii guvernamentale au publicat pe internet informaţii sensibile din Aadhaar. Acest lucru s-a aflat după ce informaţiile a peste 600.000 de copii au fost făcute publice de alt site guvernamental. În aceeaşi zi în care s-au dezvăluit informaţiile despre WhatsApp, altă relatare de presă a expus o breşă majoră în securitatea Aadhaar, prin care practic oricine poate deveni administrator pentru întregul sistem. De asemenea, diferite firme indiene de telecomunicaţii se folosesc de informaţiile din Aadhaar pentru a deschide conturi fără a-i întreba pe oameni, conturi în care se scurg sume mai mari sau mai mici de bani.

Deocamdată sistemul este facultativ, însă guvernul intenţionează să-l transforme într-unul obligatoriu. Cu toate acestea, tot mai mulţi oameni se înscriu în sistem de teama de a-şi pierde conturile din bancă sau accesul la pensii şi alte servicii.

Impedimentele tehnice pe care criticii se străduiesc să le expună – cu riscul de a fi daţi în judecată sau persecutaţi – i-au împiedicat pe mulţi indieni să obţină asistenţa socială de care au nevoie. Se crede chiar că mai multe persoane au murit pentru că li s-a refuzat accesul la raţiile alimentare, pensii sau tratamente spitaliceşti din cauza problemelor de funcţionalitate a sistemului. De asemenea, problemele de conectare la internet au făcut ca identificarea oamenilor prin amprentă să nu funcţioneze la punctele de oferire a raţiilor alimentare în satele din India. Probleme similare au avut persoane care s-au rănit la degete, iar altele au avut parte de erori de identificare din cauza problemelor sistemului.

[2] Visul unei economii cu mai puţini bani gheaţă nu este limitat la India. Bancherii şi guvernele din marile ţări dezvoltate din Europa şi America se străduiesc din răsputeri în ultimii ani să limiteze tot mai mult plăţile cu bani gheaţă şi să impună populaţiei să folosească doar carduri sau alte metode virtuale pentru a-şi cheltui banii. În acelaşi sens este şi virarea salariului în cont sau pe card. Suedia este pionieră la acest capitol din impunerea noii ordini mondiale.

[3] Cu alte cuvinte, dacă nu te identifici biometric, nu-ţi poţi primi pensia, raţia alimentară etc. Nu eşti identificat biometric, nu exişti !

[4] Experimentul India continuă: experienţele cu organisme modificate genetic, îngrăşăminte şi pesticide via marile corporaţii internaţionale, ca şi controlul populaţiei prin sterilizare sau alte metode contracepţionale au adus nenumărate ‘subvenţii’ Indiei. Aceste ‘subvenţii’ vin astăzi să impună sistemul biometric în orice colţ al ţării.