----------------

 

Carti in site

 

--------------------

Iată noua societate plăsmuită ! (VI)

Duşmanii creştinismului îşi văd, în sfârşit, ‘idealurile’ împlinite

 
Adevărul sună ca şi cum ar fi ură
în urechile celor care urăsc adevărul
 
 

 

 

» Un colegiu catolic nu-l apără pe un student ameninţat cu viol homosexual fiindcă a susţinut căsătoria tradiţională

Studenţii de la un colegiu catolic din Providence, Rhode Island, îl ameninţă şi îl hărţuiesc pe un consilier rezident, inclusiv cu un desen care-l înfăţişează pe el fiind violat anal, pentru că a postat la avizier un material în care susţinea învăţătura catolică despre căsătorie. ,,Nu am putut nici măcar să merg să mă spăl pe dinţi câteva nopţi fără a mă confrunta cu o mulţime pe coridorul meu”, a spus consilierul rezident Michael Smalanskas pentru LifeSiteNews.

Colegiul Providence, unde a avut loc acest incident, este condus de ordinul dominican din Provincia Sfântul Iosif – binecunoscută în foarte multe locuri pentru caracterul său tradiţional. Cu toate acestea, ca răspuns la vandalizarea repetată a avizierului şi la adunarea ameninţătoare a altor studenţi angajaţi în faţa uşii consilierului rezident catolic – ceea ce a necesitat ca paza campusului să-l mute pe Smalanskas la o locaţie sigură, necunoscută – preşedintele colegiului, un preot dominican, a spus că ,,aparţine unui colegiu catolic să analizeze vederile celor care nu sunt de acord cu învăţătura Bisericii”.

Alt administrator, vice-preşedintele Afacerilor Studenţilor, Kristine Goodwin a trimis un mail conducătorilor studenţilor încurajându-i să asiste la un protest ,,împotriva homofobiei şi transfobiei”, citând afirmaţia infamă recentă a Papei Francisc, că Biserica ar trebui să le ceară iertare homosexualilor, şi pe părintele Timothy Radcliffe, un preot dominican care a sugerat că sodomia poate fi ,,euharistică”.

Michael Smalanskas, de 22 ani, este un fost seminarist de la Holden, Massachusetts. El este în ultimul an atât la filozofie, cât şi la teologie. Care este ,,ofensa” comisă de el care i-a înfuriat pe colegii săi atât de mult încât au cerut ca el să fie concediat şi violat ? El a postat la avizier un material care expunea învăţătura Bisericii Catolice despre ,,Căsătorie: Modul în care a plănuit-o Dumnezeu”.

 

078. Iata noua societate plasmuita IV2 1

Materialul conţine un citat din Papa Francisc: ,,Noi trebuie să susţinem dreptul copiilor de a creşte într-o familie cu o mamă şi un tată”. El prezintă un mire şi o mireasă în Biserică. ,,Căsătoria tradiţională: Dumnezeu a poruncit-o. Natura o dezvăluie. Ştiinţa o susţine”, spune altă parte din material. ,,Căsătoria trebuie consolidată. Nu redefinită !” Şi în final, materialul citează cuvintele lui Iisus Hristos din Evanghelia de la Marcu: Şi vor fi amândoi un trup (Marcu 10, 8).

 

,,Această situaţie este consecinţa logică a afacerii Anthony Esolen de anul trecut”, a spus un membru al facultăţii cu condiţia anonimatului, referindu-se la ţintirea sistematică a fostului profesor de la Providence de către cei de stânga. Acţiunile acestei ,,mulţimi furioase de studenţi care nu înţeleg învăţătura Bisericii” este tocmai ceea ce are nevoie Colegiul Providence pentru a susţine doctrina catolică, a spus acest profesor anonim. ,,Ei trebuie să reafirme cu limpezime învăţătura Bisericii despre căsătorie. De multe ori când vorbesc despre ea, ei opun căsătoriei demnitatea persoanei umane”. Dar potrivit profesorului, din respect pentru demnitatea fundamentală a persoanei umane, Biserica învaţă oamenii să nu se angajeze în fapte păcătoase împotriva legii firii. Profesorul a spus că administraţia a acţionat ca şi cum a nu-l concedia pe Smalanskas este un răspuns suficient la faptul că el este hărţuit şi ameninţat cu violenţă.

 

Studenţii ,,cer un spaţiu liber de catolicism” la un colegiu catolic

Michael Smalanskas a spus că postarea unui material pro-căsătorie ,,nu a fost nici un fel de act de agresiune”. ,,A existat un material pro-lesbian toată luna februarie pe unul din holurile din reşedinţa fetelor”, a explicat el. El a ridicat chestiunea postării 078. Iata noua societate plasmuita IV2 2acelui material într-o şcoală catolică, în mod discret, prin biroul preotului responsabil. ,,Dar nimeni nu a făcut tărăboi în faţa uşii fetei”, a spus el.

 

Materialul pro-lesbian care a fost postat în dormitorul fetelor de la Colegiul Providence

 

,,Există o dublă măsură înfiorătoare când vine vorba de învăţătura catolică sau vederile conservatoare”, a spus Smalanskas. ,,Ele pur şi simplu nu sunt protejate în acelaşi fel” cu alte convingeri.

Smalanskas şi-a amintit că, de îndată ce a pus materialul la avizier, ,,am început să primesc tot soiul de mesaje de hărţuire”. Alţi consilieri rezidenţi au început ,,să se arate în clădirea mea” şi au fost capabili să facă aceasta printr-un ,,abuz total al puterii lor”. Ei au ,,intrat în clădire după ore. Ei s-au autorizat în clădire şi au început să umble de colo până colo şi au rupt materialul de la avizier ... Eu sunt un angajat al colegiului, şi aceştia sunt alţi angajaţi ai colegiului comportându-se în acest mod”.

Colegii săi de muncă şi alţi studenţi care nu sunt consilieri rezidenţi cer ca el să fie concediat şi cer preşedintelui colegiului, părintele Brian Shanley, să adopte o politică care să asigure că ,,acest gen de lucruri nu se vor mai întâmpla nicicând”. ,,Ei cer în realitate un spaţiu liber de catolicism aici”, a spus el.

Deoarece colegii săi consilieri rezidenţi s-au adunat în faţa camerei sale, securitatea campusului a devenit foarte îngrijorată pentru siguranţa lui Smalanskas. El s-a culcat şi, după circa 30 minute, securitatea campusului i-a bătut la uşă spunându-i că erau foarte îngrijoraţi pentru siguranţa sa. Ei i-au oferit să-l mute la altă locaţie pentru noapte ,,ca o precauţie”. După ce s-au ,,învârtit în jurul campusului” într-o ,,maşină a poliţiei” deoarece mulţimea era o ameninţare la adresa siguranţei lui Smalanskas, Colegiul Providence, prin protocolul său, i-a oferit ,,consiliere psihologică”.

,,Eu am spus să sunăm la biroul preotului responsabil”, a spus Smalanskas. Dar preotul însărcinat cu ajutorarea studentului victimizat ,,nici măcar nu a vrut să vină. Când a apărut într-un sfârşit, el esenţialmente m-a implorat şi a stăruit pe lângă mine să ’absolv în pace’ ... mi-a spus că ’aruncasem bombe culturale’”.

 

Întâlnire ’înfiorătoare’ cu preotul, administratorul şi avocatul

Materialul de la avizier a fost pus joi, 1 martie, chiar înainte de vacanţa de primăvară de la Colegiul Providence. În timpul acelei vacanţe, Michael Smalanskas a scris o scrisoare episcopului Thomas Tobin, în a cărei eparhie se află colegiul. Episcopul Tobin, care a fost un apărător puternic al învăţăturilor morale ale Bisericii, nu trebuie confundat cu cardinalul Joseph Tobin de Newark, care a sprijinit pledoaria LGBT a părintelui James Martin.

În scrisoarea sa către chiriarhul său, Smalanskas a subliniat: ,,Atmosfera din Colegiul Providence este de aşa natură că învăţătura catolică este atât de străină populaţiei de studenţi, încât ea are acest tip de valoare şoc” şi este ,,tratată ca discurs de ură”. El a spus episcopului despre cum i-a fost ameninţată siguranţa şi a explicat că ,,administraţia nu ia acest lucru în serios”.

Pe 17 martie, episcopul Tobin a postat pe Tweeter un articol despre un grup din facultate care a ieşit în sprijinul lui Smalanskas. Episcopul a scris de asemenea: ,,Când s-a terminat vacanţa de primăvară şi orele au reînceput, materialul de la avizier a fost rupt şi repostat de câteva ori”.

Luni, 12 martie, la întoarcerea din vacanţa de primăvară, Michael Smalanskas şi consilierul său dr. James Keating s-au întâlnit cu vice-preşedintele Afacerilor Studenţilor Kristine Goodwin, vice-preşedintele Misiunii şi Slujirii părintele R. Gabriel Pivarnik, şi avocatul şcolii. ,,A fost înfiorător să stau acolo cu vice-preşedintele Misiunii şi Slujirii şi să-i cer să susţină misiunea colegiului şi să aud că el nu o va face”, a spus Smalanskas.

La această întâlnire, Michael Smalanskas şi dr. James Keating au cerut administratorilor 3 lucruri: să denunţe public ,,actele răutăcioase” şi ,,ura” faţă de Smalanskas, să susţină public misiunea colegiului ca fiind în concordanţă cu conţinutul materialului de la avizier, şi să afirme public că libertatea de exprimare va fi apărată în campus. Desenul care-l înfăţişa pe Smalanskas ca fiind sodomizat cu forţa nu fusese încă schiţat şi postat la oglinda băii de la etajul său. ,,Ei ar fi putut să preîntâmpine aceasta, probabil”, condamnând ura şi hărţuirea pe care le-a îndurat el, a spus Smalanskas. Dar ,,până la sfârşitul întrunirii, ei au fost expliciţi” că nu vor face nici unul din cele 3 lucruri pe care le-au cerut Smalanskas şi Keating.

Desenul care-l înfăţişa pe alt bărbat sodomizându-l pe Smalanskas a apărut pe 14 martie. Mai târziu în acea zi, vice-preşedintele Afacerilor Studenţilor Kristine Goodwin a trimis liderilor studenţilor un mail încurajându-i să participe la marşul pro-LGBT care va fi organizat ca răspuns la materialul catolic de la avizier. Nu s-a putut stabili dacă Kristine Goodwin avea cunoştinţă sau nu de existenţa acelui desen înainte de a trimite mailul.

Iată câteva frânturi din mailul trimis de ea:

,,Fiecare persoană merită să fie tratată cu demnitate, fie că noi suntem sau nu de acord cu punctul ei de vedere”. – Acest lucru se poate aplica şi în cazul lui Michael Smalanskas: şi el are dreptul de a fi tratat cu demnitate, fără a fi hărţuit şi ameninţat pentru vederile sale.

,,În contextul răspunsului nostru mai larg, părintele Pivarnik şi cu mine am încercat să explicăm că aceasta este doar o parte din învăţătura Bisericii. Discutând toate acestea cu colegii mei – studenţi, membri ai facultăţii, dominicani şi alţi administratori – mi s-a amintit că la Colegiul Providence noi ţinem deopotrivă învăţătura Bisericii despre taina căsătoriei şi învăţătura despre demnitatea fiecărei persoane umane. Aceasta nu este uşor de făcut aici la Colegiul Providence sau în Biserică mai larg. Precum am văzut în ultimele zile, când orice parte a învăţăturii Bisericii este scoasă din context, acest lucru poate avea consecinţe păgubitoare, mai ales dacă sfârşeşte prin a îndepărta oameni de adevărul pe care-l slujeşte. Prin urmare, noi trebuie să lucrăm cu toată convingerea către o înţelegere reciprocă mai profundă şi includerea tuturor în îmbrăţişarea largă a dragostei şi milostivirii lui Dumnezeu”. –Aceasta este doar o mostră de limbaj cu dublă măsură, atât de caracteristic şi atât de uzitat în folosul ideologiilor moderne. Şi se poate spune, fără a greşi, că este o formă de ,,discurs de ură” şi incitare la violenţă, bazate în fond pe manipularea vădit rău intenţionată a unor concepte şi pe utilizarea unor dihotomii false, incoerente, contradictorii care nu pot conduce către nimic constructiv, dimpotrivă.

,, ... includere chiar în mijlocul controversei ...” – Ce fel de includere poate fi aceasta şi ce se poate naşte din a amesteca două concepte opuse ?

 

Lucruri de acest gen se întâmplă ,,în fiecare an”, Colegiul Providence transformându-se într-un ,,azil de lunatici”

Părintele dominican Nicanor Austriaco, unul din profesorii lui Michael Smalanskas, care are o reputaţie bună şi se spune despre el că este tradiţionalist, ,,m-a pus să stau jos în mijlocul bibliotecii în văzul tuturor şi mi-a ţinut o predică timp de o oră”. Această întâlnire, despre care Smalanskas credea că va fi particulară, ,,a fost în văzul tuturor cu biblioteca plină”.

,,El m-a mustrat pentru cât de mult rău am pricinuit şi cât de mult am rănit oamenii”, îşi aminteşte Smalanskas. ,,Nu am avut nici măcar şansa de a-l informa cu privire la fapte deoarece nu mi-a permis”. Părintele Austriaco nu a exprimat ,,nici o preocupare pentru faptul că am fost ameninţat sau că siguranţa mea este în pericol”. Alt preot i-a cerut lui Smalanskas să mărşăluiască cu grupul pro-LGBT împotriva ,,homofobiei”, dar apoi a revocat sfatul.

,,Când lucrurile încep să se inflameze sau căldura începe să-i încingă” pe dominicanii de la Colegiul Providence, ,,pur şi simplu nu vrei să sfârşeşti ’de partea greşită a istoriei’”, a spus Smalanskas. ,,Când erau în spatele uşilor închise în mijlocul nopţii, ei practic mă implorau să încetez” să apăr căsătoria. ,,Unii din ei au trecut pe aici [ulterior], dar reacţia iniţială [a ordinului] a fost absolut cumplită”, a spus Smalanskas.

Alţi preoţi dominicani, vorbind pentru LifeSiteNews cu condiţia anonimatului, au exprimat frustrare despre cum fraţii lor preoţi conduc Colegiul Providence, remarcând că acesta funcţionează într-un mod care nu este corespunzător cu Provincia Sfântul Iosif altfel în general tradiţională. ,,Ceva asemănător [cu aceasta] răbufneşte la Colegiul Providence în fiecare an universitar”, a spus unul din ei. Lucrurile au scăpat de sub control.

,,Scopul unui colegiu sau al unei universităţi catolice nu este doar acela de a crea o atmosferă de dialog ca şi cum toate punctele de vedere sunt egale”, a spus el. ,,Scopul este mai curând de a urmări adevărul şi binele autentic, de a progresa nu numai în cunoaştere, ci în sfinţenie în Dumnezeu. Dominicanii nu urmăresc dialogul de dragul lui, ci ca un mijloc de evanghelizare”.

Un alt preot dominican a comentat că Colegiul Providence este ,,cam ca un azil de lunatici” în această privinţă.

Smalanskas a spus că cea mai grea parte din această încercare este aceea că logodnica sa, studentă de asemenea la Colegiul Providence, a ,,fost pedepsită pentru asta” şi tratată prost din cauza asocierii cu el. ,,Noi am pierdut prieteni. Cei care lucrează cu noi ne tratează oribil”. În final, el a spus că prigonirea sa, în ciuda faptului că a fost ,,stânjenitoare şi neplăcută”, i-a întărit credinţa şi este doar o mărturie privind adevărul despre căsătorie.

,,Actul meu final la Colegiul Providence va fi căsătoria noastră” în capela campusului în această vară. ,,Aceea va fi mărturia noastră finală pentru căsătorie pentru şcoală după tot ceea ce a fost spus şi făcut”.

 

În cele din urmă, preşedintele colegiului condamnă ameninţările cu viol homosexual la adresa studentului pro-familie

Pe 26 martie, după presiuni publice, preşedintele Colegiului Providence, părintele Brian Shanley, a condamnat în sfârşit desenul cu viol homosexual cu care era ameninţat studentul pro-familie Michael Smalanskas. De asemenea, el a spus că instituţia condusă de dominicani ,,a fost întotdeauna şi va rămâne întotdeauna credincioasă învăţăturilor Bisericii Catolice”, dar ,,provocarea noastră colectivă este de a găsi o cale de a fi fideli identităţii noastre catolice şi de a fi inclusivi” faţă de ,,comunitatea LGBTQ+”.

Pe 21 martie, episcopul Thomas Tobin, chiriarhul locului, i-a trimis o scrisoare lui Smalanskas numind hărţuirea şi ameninţările pe care le-a primit ,,reprobabile”: ,,Admir şi laud curajul tău de a ieşi în faţă pentru a proclama învăţăturile Bisericii cu privire la sfânta cununie”.

Episcopul a mai spus: ,,Oficial, vreau să spun că preşedintele colegiului, părintele Brian Shanley, continuă să aibă sprijinul meu personal”. ,,El este un om bun, un preot devotat şi credincios, şi s-a dovedit a fi un lider eficient al Colegiului Providence”. După ce l-a lăudat pe Shanley, Tobin s-a întrebat: ,,Colegiul Providence, mi se pare, este la o răscruce de drumuri şi acum trebuie să ia o decizie conştientă pe care drum să meargă. Va păstra cu capul sus, fără să-i fie ruşine şi fără ambiguitate, moştenirea sa catolică propovăduind, învăţând şi trăind credinţa catolică în toată frumuseţea şi bogăţia sa ? Sau, ca atât de multe alte instituţii de astăzi, va ceda [în faţa] tendinţelor moderniste şi va deveni doar încă un bastion progresist, secular al corectitudinii politice ? Sau noi ne-am putea întreba: Va continua să fie C.P. – Colegiul Providence pe care am ajuns să-l cunoaştem şi să-l iubim – sau simplu c.p. – corect politic, moda patetică, efemeră care, în ultimii ani, a dobândit o atât de puternică influenţă asupra culturii noastre ?”

În mesajul său, preşedintele Colegiului Providence, părintele Brian Shanley nota: ,,Sunt mâhnit de modul în care Michael Smalanskas a fost defăimat şi ostracizat de mulţi din colegii săi. Pe câtă vreme unii ar putea să nu fie de acord cu modul în care el a încercat să exprime învăţătura Bisericii, el este îndreptăţit la acelaşi respect, dragoste şi protecţie care se cuvin oricărui student. Nu poate exista loc în campusul nostru pentru batjocură, hărţuire sau intimidare. Desenul cu el care a fost postat în toaleta pentru bărbaţi a fost odios şi reprobabil”.

,,Ezitarea [părintelui Shanley] de a vorbi cu convingere despre chestiune spune foarte multe”, a spus Smalanskas. ,,I-a luat peste 3 săptămâni pentru a încerca şi a face ceva ce ar fi putut face cu uşurinţă numaidecât. El pare să sugereze că singurul său motiv pentru care face aceasta a fost ca răspuns la publicitatea negativă şi criticismul din partea catolicilor îngrijoraţi, insultând încă o dată pe oricine este preocupat cu privire la identitatea catolică ca fiind lipsit de dragoste şi mânios”.

,,Va exista întotdeauna o asemenea tensiune pentru părintele Shanley şi alţii care au o perspectivă a includerii care pare să dorească afirmarea expresă a înseşi alegerilor stilului de viaţă şi comportamentului persoanelor LGBTQ. În loc de a folosi comoara vastă a cunoaşterii Bisericii pentru a aborda diversitatea şi includerea într-un mod care atrage oamenii în şi către un bine mai mare care a fost revelat de Dumnezeu şi poruncit în natură, el cedează fiind istovit de o Biserică rigidă care este într-o nevoie disperată de un nou mod de a aborda aceste chestiuni”.

 

Ce trebuie să învăţăm din situaţia creată la Colegiul Providence

Anthony Esolen, fost profesor la Colegiul Providence, concediat în urma unui incident asemănător, a spus: ,,Eu sunt un om păcătos. Eu nu vreau ca Biserica să-mi arate cum pot fi împăcat cu păcatele mele. Eu vreau ca lucrurile condamnate [de Biserică] să iasă din viaţa mea. Tot ceea ce este mortal este principiul păcatului. Principiul revoluţiei sexuale este o minciună. Obârşia sa este în iad ...

Copacul a purtat roade teribile. Noi trebuie să-i evanghelizăm pe cei care cred în continuare că ei sălăşluiesc într-o livadă a cunoaşterii, şi că rodul este plăcut şi capabil să confere înţelepciune. Noi trebuie să evanghelizăm în dragoste. Iisus Hristos ne porunceşte să facem aceasta. Dar noi nu trebuie să muşcăm din rodul rău. Noi nu trebuie să sărbătorim rodul rău. Noi nu trebuie să răspândim rodul rău într-un bufet. Noi nu trebuie să umbrim Biserica cu copacii ce poartă roade rele. Noi nu trebuie să stoarcem rodul rău pentru vinul euharistic.

Noi mergem înainte fiind corecţi în principiile noastre, şi atunci noi slujim pe cei păcătoşi, pe noi înşine şi pe oricine altcineva. Nimic altceva nu vom face”.

 

 

» Unui student dat afară de la curs i se cere să-şi ceară scuze pentru că a afirmat că există doar două genuri

Lake Ingle, un student în ultimul an la studii religioase la Universitatea Indiana din Pennsylvania, a fost dat afară de la un curs de religie pentru că a afirmat că există doar două genuri, punând în primejdie absolvirea sa în luna mai. El a fost pedepsit de profesoara Alison Downie deoarece a provocat-o în timpul unei ore a cursului ei ,,Creştinismul 481: sine, păcat şi mântuire”.

Studenţii au fost siliţi să urmărească un TED-Talk[1] din 28 februarie în care ex-pastorul transsexual Paula Stone Williams dădea exemple de ,,mansplaining”[2], ,,privilegiu masculin”, şi sexism sistematic. După ce au urmărit clipul video, profesoara ,,le-a dat cuvântul doar femeilor. Exceptându-i pe bărbaţi de la a vorbi, până când femeile din clasă au avut şansa lor de a vorbi”. După ce a aşteptat ceva vreme, Lake Ingle afirmă că ,,a folosit această şansă pentru a sublinia poziţia oficială a biologilor care susţin că există doar două genuri biologice”, şi a respins ,,diferenţa de salariu după gen”, după care clasa şi-a reluat activitatea.

,,Se dăduse cuvântul, şi nu vorbise nici măcar o femeie. Am hotărât că îmi este permis să intru în conversaţie, mai cu seamă deoarece credeam că discuţia în sine era cu totul inadecvată în structura sa”, a spus Lake Ingle pentru Campus Reform. ,,Am obiectat faţă de utilizarea relatărilor anecdotice ale experienţei unei femei pentru a începe o discuţie în care ele erau considerate realitate. În timp ce obiectam, dr. Downie a încercat să mă reducă la tăcere deoarece nu sunt femeie”.

Ulterior, studentul a descoperit că eforturile sale de a se angaja într-o conversaţie colegială, intelectuală au avut drept urmare izgonirea din clasa profesorului. Profesoara Alison Downie l-a raportat pe Lake Ingle la administraţia universităţii pentru acţiuni corective, acuzându-l, printre altele, de ,,răbufniri mânioase ca răspuns la cererea de a asculta pe un transsexual discutând realitatea privilegiului bărbatului alb şi sexismului”, şi ,,referiri lipsite de respect la validitatea identităţii şi experienţei transsexuale”.

Campus Reform a luat cunoştinţă de o scrisoare pe care rectorul universităţii, dr. Timothy Moerland, i-a adresat-o lui Lake Ingle într-o încercare de a remedia situaţia silindu-l pe student să pledeze vinovat, în timp ce o absolvă pe profesoară de orice greşeală. Scrisoarea de ,,înţelegere” afirmă că ,,Lake va trimite profesoarei o scrisoare de scuze în care să vorbească în mod specific despre fiecare din comportamentele lipsite de respect descrise mai sus”.

,,Lake Ingle va începe ora de curs cu o scuză către clasă pentru atitudinea sa şi apoi va asculta în tăcere ceea ce profesoara şi/sau orice student care doreşte să vorbească are de împărtăşit despre cum s-a simţit în timpul răbufnirilor lipsite de respect şi distrugătoare ale lui Lake”, continuă scrisoarea de înţelegere. ,,Având în vedere natura serioasă a problemei, potrivit politicii de subminare a cursului, ţi se interzice să iei parte la acest curs”.

,,Profesoara îmi încalcă drepturile din primul amendament din cauza faptului că vederile şi ideologia mea sunt diferite de ale ei”, a explicat Ingle pentru Fox News. ,,Deci ea şi-a asumat să mă reducă la tăcere şi să mă pună într-o situaţie neplăcută – să mă 078. Iata noua societate plasmuita IV2 3intimideze – pentru că am vorbit cu glas tare la curs”.

,,În timpul cât am fost student în ultimul an la studii religioase, am avut profesori care m-au insultat pentru vederi opuse, m-au numit în toate felurile precum ,,rasist” sau ,,sexist”, şi vederile mele au fost discreditate din cauza rasei, genului şi orientării mele sexuale”, a afirmat Ingle într-o postare pe Facebook, acum ştearsă. ,,Cred că decizia instructorului de a pune la dosar aceste sancţiuni este o încercare de a mă intimida pentru a-mi revizui vederile, făcând din aceasta o chestiune de liberă exprimare”.

Caracterizarea existentă la Universitatea Indiana din Pennsylvania a profesoarei Alison Downie spune că ea şi-a dobândit doctoratul în teologie sistematică la o instituţie catolică, Universitatea Duquesne din Pittsburgh, Pennsylvania, ,,concentrându-se pe teologie creştină feministă. Interesele sale academice includ teologii ecofeministe, teologii ale infirmităţii, înţelegeri religioase ale sinelui şi memoriei, teme religioase din literatură şi film, şi dialoguri interreligioase. Ea este de asemenea activă în studierea predării şi învăţării”. Ea este profesor afiliat pentru Studii despre Femei şi Gen şi programe de studii de durabilitate, şi serveşte drept coordonatorul consultant pentru Departamentul de Studii Religioase. Pe lângă responsabilităţile sale academice, Alison Downie îşi descoperă uneori sufletul – şi antipatia sa faţă de cei care nu sunt ca ea – pe un blog neacademic, Feminism şi Religie, care arată că tendinţele sale agresive de intimidare nu sunt limitate la orele de curs.

Dr. Everett Piper, preşedintele Universităţii Wesleyan din Oklahoma (Oklahoma Wesleyan University, OWU), a postat pe twitter că el ar renunţa la taxele de şcolarizare pentru Lake Ingle pentru ca acesta să facă cursul Creştinism 481 şi să-şi termine orele rămase la OWU.

,,Noi predăm încă biologie şi credinţă creştină”, a spus Piper.

 

 

» Activiştii LGBT au atacat cu pietre şi sticle un congresman chilian fiindcă a apărat căsătoria tradiţională

La mijlocul lunii martie, congresmanul chilian pro-viaţă Jose Antonio Kast a fost atacat de o mulţime violentă pe când încerca să intre într-o aulă unde urma să conferenţieze, fiind invitat la Universitatea Arturo Prat din oraşul chilian Iquique. Atacul a durat în jur de 30 minute înainte ca poliţia locală să sosească, purtând echipament special pentru tulburări de stradă, pentru a împrăştia mulţimea. Mare parte din atac a fost surprins pe cameră video.

Jose Antonio Kast, un politician conservator care s-a plasat al patrulea în ultima cursă prezidenţială din Chile a fost cel mai vizibil adversar politic al legalizării avortului şi redefinirii căsătoriei în Chile. Catolic şi tată a 9 copii, el a fost numit nazist, a fost ameninţat cu moartea, lovit cu pietre şi sticle şi cu piciorul, şi a fost scuipat.

După ce i-a fost refuzată intrarea în aulă, un mic grup de consultanţi au încercat să-l apere în timp ce căutau scăpare din atac, găsind-o în final înăuntrul unei benzinării din apropiere. Mulţimea violentă a rămas afară împresurând benzinăria până la sosirea poliţiei, moment în 078. Iata noua societate plasmuita IV2 4care au fugit care încotro. Dl. Kast a fost dus la un spital local, unde rănile la unul din picioare au necesitat ca el să poarte ghips. De asemenea, el a suferit vătămarea ligamentelor la una din mâini.

Interviurile luate de mass-media cu ocazia atacului, surprinse pe cameră video, au dezvăluit motivul acestuia. Un lider universitar LGBT căruia nu i s-a pomenit numele recunoaşte într-unul din aceste interviuri că ,,respingerea lui Kast se datorează faptului că el a batjocorit cererile sociale ale grupurilor LGBT, care au trebuit să organizeze acest protest ca o cale de a face vizibilă violenţa instituţională pe care grupurile LGBT au suferit-o la universitate”.

La scurtă vreme după atac, Carlos Montes, preşedintele Senatului chilian, un socialist de centru dreapta, a reacţionat la ştirile despre atac afirmând că dl. Kast a provocat atacurile mergând în locuri unde nu ar trebui să meargă. Universitatea Arturo Prat este cea mai mare universitate publică din oraşul nordic Iquique.

Între timp, pe pagina sa oficială de Facebook, coaliţia marxistă Frontul Larg, cea de-a treia mare forţă politică a naţiunii cu aproximativ 20% din voturile chilienilor, a publicat o postare, ştearsă ulterior, în care se afirma: ,,Nimeni nu se poate aştepta să iniţieze provocare extremă în politică fără să sufere consecinţele ... cel care adoptă stindardul intoleranţei şi urii nu poate spera să fie întâmpinat cu toleranţă pasivă de oameni”.

Unul dintre cei mai violenţi atacatori a fost identificat ca fiind Felipe Pardo, un reprezentant politic local pentru Frontul Larg şi lider studenţesc local. Dl. Pardo şi-a şters conturile de Twitter şi Facebook după ce a fost identificat ca fiind unul dintre atacatori.

Aceasta nu este prima oară când dl. Kast a suferit atacuri fizice violente din partea celor de stânga motivate de ura pentru poziţiile sale pro-viaţă şi pro-familie. În august 2017, poliţia a trebuit să-l escorteze pe dl. Kast când a mers la Curtea Supremă din Chile pentru a depune mărturie împotriva legii prin care a fost legalizat avortul în Chile. El a fost întâmpinat de mulţimi ostile care l-au numit ucigaş şi fascist. După ce a depus mărturie, a trebuit să fie escortat din nou, de data aceasta de poliţişti în echipament complet de luptă stradală deoarece mulţimile aruncau obiecte şi lichide asupra lui.

Dl. Kast a fost primul preşedinte al Congresului Parlamentarilor Emisferei, un grup de aproape 700 parlamentari federali din naţiuni din toată America Latină care apără valorile tradiţionale, domnia legii şi principiul subsidiarităţii. În octombrie 2017, dl. Kast a vizitat Washington DC pentru a atrage atenţia asupra influenţei periculoase a organizaţiilor internaţionale precum ONU şi Organizaţia Statelor Americane, care, în timp ce sunt finanţate în primul rând de contribuabilii americani, au încercat să constrângă naţiunile din America Latină să desfiinţeze dreptul la viaţă şi să schimbe definiţia căsătoriei.

Ridicarea unei stângi radicale violente şi a incidenţei violenţelor de stânga împotriva creştinilor în lumea vorbitoare de limbă spaniolă este în creştere şi cu toate acestea este arareori relatată de presa internaţională. LifeSiteNews a publicat numeroase articole în care a relatat despre gloate de stânga violente care îi atacă pe creştini în naţiunile predominant catolice precum Argentina, Chile şi Spania. Multe dintre aceste atacuri sunt legate de apariţia unor partide marxiste de extremă stânga precum Podemos în Spania şi Frente Amplio în Chile.

 

 

» Poliţia din Londra emite noi recomandări privind ’crima de ură’: dovada pentru ’ură’ ’nu este o necesitate’

Poliţia Metropolitană din Londra a emis noi recomandări pentru definirea ,,crimelor de ură” din jurisdicţia sa, şi întinderea lor a declanşat noi temeri privind faptul că autorităţile depăşesc hotarul dintre supravegherea infracţiunilor şi persecutarea gândirii.

Recomandările afirmă că infracţiunile de ură motivate de ,,infirmitate, identitate de gen, rasă, orientare sexuală, religie sau orice altă diferenţă percepută” nu trebuie să fie infracţiuni fizice în sensul tradiţional, ci pot include ,,folosirea unui limbaj jignitor” despre ,,cine eşti”, fie rostit faţă în faţă, fie postat pe internet.

Mai mult, recomandările nu oferă criterii obiective pentru stabilirea faptului că o ,,prejudecată” a motivat o acţiune. Trebuie doar să fie ,,percepută” pur şi simplu ca atare de către victimă, o a treia parte sau un ofiţer de poliţie. De fapt, poliţia declară în mod expres că ,,dovada elementului de ură nu este o necesitate”.

Pe lângă exemplele directe de comportament infracţional, precum atacul fizic sau incitarea la violenţă, recomandările definesc ,,abuzul verbal”, ,,insultele” şi postarea pe internet de conţinut care ,,are intenţia de a aţâţa ura”. Criticii se tem că aceasta înseamnă că orice expresie de dezaprobare sau dezacord privind un grup favorizat de stat ar putea fi interpretat ca răuvoitor şi pedepsit legal.

O versiune anterioară a documentului, care între timp a fost publicat, care este încă accesibilă prin Internet Archive’s Wayback Machine, confirmă pe deplin asemenea bănuieli, afirmând explicit că aceste standarde înseamnă că un comportament altminteri legal poate deveni infracţional doar pe baza valorilor exprimate în timp ce procedează astfel: ,,Deşi ceea ce făptaşul a făcut poate să nu fie împotriva legii, motivele sale pentru faptă sunt [împotriva legii]. Aceasta înseamnă că ar putea fi acuzat de o infracţiune”.

LifeSiteNews a prezentat un asemenea exemplu recent. În februarie, Kellie-Jay Keen-Minshull, o britanică casnică mamă a 4 copii, a fost interogată de poliţie pentru o serie de postări pe Twitter în care ea o critica pe Susie Green, directorul executiv al fundaţiei de caritate pro-transsexuală Mermaids, pentru că l-a dus pe fiul ei în Thailanda pentru o operaţie de îndepărtare a organelor genitale la vârsta de 16 ani.

Susie Green a reclamat-o pe Kellie-Jay Keen-Minshull la poliţie, care se pare că i-a spus că ea a fost un ,,caz test” pentru noile lor eforturi privind ,,drepturile omului”. În decursul a două convorbiri telefonice, potrivit lui Kellie-Jay Keen-Minshull, poliţia a pus semnul egal între mişcarea transsexuală şi lupta pentru egalitate rasială, şi a spus că ea va fi arestată dacă refuză să-i vadă pentru o a treia convorbire, faţă către faţă.

The Christian Post relatează că în prezent cazul ei aşteaptă o soluţionare la Serviciile de Urmărire Judiciară ale Coroanei, şi ea încă nu ştie dacă va fi acuzată sau nu de o infracţiune. Anul trecut, directorul Serviciilor de Urmărire Judiciară ale Coroanei pentru urmărire judiciară publică Alison Saunders a solicitat o acţiune mai intensă împotriva ,,crimei de ură de pe internet” pentru a preveni ca ,,poziţiile extreme” privind sexualitatea şi genul ,,să se dezvolte de la bun început”.

Între timp, Kellie-Jay Keen-Minshull a scria pe blogul Hands Across the Aisle, un grup britanic care se opune ideologiei transsexuale: ,,Această luptă nu se dă pentru a stabili dacă tu eşti de acord cu vederile mele privind chestiunile transsexuale cât este pentru a stabili dacă eşti de acord că eu am un drept de a-mi exprima vederile, un drept de a rosti o opinie, un drept la libera exprimare”. ,,Nu mă voi lăsa silită să spun că un bărbat este o femeie sau că sterilizarea copiilor[3] este un lucru bun, că trebuie încurajaţi copiii care nu se simt bine în pielea lor sau care luptă cu identitatea lor spunându-li-se că o soluţie bună sunt substanţele care blochează pubertatea şi hormonii sexului opus şi o viaţă întreagă de [înghiţit] medicamente”.

În 2017, printre cele 6.000 persoane care au semnat o petiţie prin care cereau ca evanghelistului Franklin Graham să nu i se permită intrarea în ţară din cauza presupusului ,,discurs de ură” împotriva musulmanilor şi homosexualilor se numărau şi membri ai Parlamentului Britanic. În iunie 2015, organizaţia creştină de caritate Core Issues Trust a fost silită să plătească autorităţii autobuzelor londoneze suma de 100.000 lire sterline (circa 155.000 dolari americani) drept costuri legale după ce un grup de susţinere a homosexualilor a dat-o în judecată pentru a îndepărta reclamele ei de pe autobuzele londoneze. De asemenea au existat numeroase cazuri în care poliţia Londrei a arestat predicatori stradali pentru că au propovăduit că activitatea homosexuală este păcătoasă.

 

SURSE
1. www.lifesitenews.com
- 19 martie 2018, Catholic college won’t defend student threatened with gay rape for defending marriage
- 26 martie 2018, Providence College president finally condemns gay rape threats against pro-family student
2. www.thecatholicthing.org, 26 martie 2018, What we must learn from the Providence College situation
3. www.lifesitenews.com, 15 martie 2018, College student booted from class, ordered to apologize for asserting there are only two genders
4. www.campusreform.org, 9 martie, 2018, Student barred from class for claiming there are two genders
5. www.lifesitenews.com
- 16 martie 2018, Christian booted from class on Christianity…for opposing transgenderism
- 23 martie 2018, LGBT activists attack Chilean congressman with rocks, bottles for defending real marriage
- 19 martie 2018, London police issue new ‘hate crime’ guidelines: evidence of ‘hate’ is ‘not a requirement’

 


[1] TED este o organizaţie non-profit devotată răspândirii ideilor, de obicei sub forma unor discuţii scurte, intense. TED (Technology, Entertainment and Design) a început în 1984 ca o conferinţă la care s-au unit tehnologia, distracţia şi design-ul şi astăzi acoperă aproape toate subiectele – de la ştiinţă la afaceri şi chestiuni globale – în peste 110 limbi.

[2] Mansplaining este un cuvânt compus din substantivul man, bărbat, şi forma neoficială splaining, de la verbul explain, a explica, şi înseamnă, cu referire la un bărbat, a comenta sau a explica ceva unei femei într-un mod condescendent, prea încrezător şi adeseori incorect, imprecis sau supra-simplificat.

[3] Se referă la operaţiile de schimbare de sex făcute la copii, prin care acestora li se îndepărtează organele genitale şi prin urmare nu mai au capacitatea de a da naştere la copii.