----------------

 

Carti in site

 

--------------------

Cine e online?

Avem 147 vizitatori și nici un membru online

Homosexualitatea a ajuns la porţile Bisericii Ortodoxe (IX)

 

Episodul anterior

 

Parohii catolice cu organizaţii de susţinere a homosexualilor

Arhiepiscopia de New York

În cartierul Manhattan, aflat în Arhiepiscopia de New York, există 5 parohii binecunoscute care susţin homosexualii prin programe speciale. Una dintre ele este parohia Sfântul Francisc de Assisi[1]. În timpul paradei Gay Pride a oraşului New York, această parohie săvârşeşte o liturghie ‘Pride’ la care biserica este decorată cu steaguri curcubeu, simbolul mişcării homosexuale.

Printre alte activităţi organizate prin intermediul acestui program se numără evenimentul de teologie populară ,,Beţi, rugaţi-vă, iubiţi. Pot fi homosexual şi catolic ?” care a avut loc pe 17 februarie 2017 la Stonewall Inn – locul de naştere al mişcării homosexuale moderne, şi o petrecere Mardi Gras[2] la barul homosexual Rise.098. Homosexualitatea a ajuns la portile BO IX 1

În parohia Sfântul Francisc de Sales există organizaţia Alianţa Catolică Heterosexuali-Homosexuali condusă de un transsexual. În 2014, această organizaţie studia cartea preotului disident John J. McNeill, Asumarea unei şanse cu Dumnezeu: Teologia eliberării pentru homosexuali, lesbiene şi iubiţii, familiile şi prietenii lor (foto). El, ca şi alţii, încearcă să justifice comportamentul homosexual: ,,Este de înţeles, există o furie legitimă în comunitatea LGBT faţă de Biserica umană şi supusă greşelii ... Un răspuns patologic este a încerca să păstrezi bună Biserica mamă. Pentru a face aceasta, cineva trebuie să se conformeze învăţăturii homofobe a Bisericii, să se vadă pe sine că este ‘bolnav lăuntric’ şi să-şi vadă dorinţa de exprimare sexuală ca fiind o ‘tendinţă către rău’ … Orice persoană care face aceasta urăşte în mod necesar o parte esenţială din sine, şi această ură de sine se revarsă adeseori ca o ură paranoică asupra tuturor homosexualilor”.

De asemenea, în cartea sa de referinţă din 1976, Biserica şi homosexualul, McNeill afirma: ,,Deoarece majoritatea homosexualilor îşi trăiesc orientarea sexuală ca pe o parte a creaţiei, dacă acceptă învăţătura Bisericii, ei sunt nevoiţi să-L vadă pe Dumnezeu ca creându-i în mod sadic pe ei cu o înclinaţie lăuntrică spre rău. Majoritatea homosexualilor vor prefera ca mai degrabă să considere că învăţătura Bisericii este greşită, decât să creadă că Dumnezeu este sadic”. Această ideologie a devenit baza pentru toate acţiunile care susţin homosexualii din Biserica Catolică.

Parohia Sfântul Francisc Xavier găzduieşte un grup de susţinere a homosexualilor, numit simplu Homosexuali Catolici, şi un grup separat Lesbiene Catolice. În 2014, în buletinul parohial a apărut un articol intitulat ,,44 de ani de dragoste şi angajament”, scris de un cuplu lesbian recunoscut, enoriaşe ale parohiei. În ziua imediat următoare deciziei Obergefell[3], parohia a postat pe site-ul său o poză cu altarul bisericii acoperit cu un steag curcubeu.

De asemenea, de foarte multă vreme, preotul John Duffell de la parohia Sfântului Sacrament este un susţinător deschis al chestiunilor LGBT. În 2011, Duffell a participat la o serie de conferinţe ,,Mai mult decât un monolog” pe tema ,,diversitatea sexuală şi Biserica Catolică” la Universitatea Fordham[4]. Când a fost întrebat de un tânăr homosexual dacă ar trebui să fie precaut sau temător privind intrarea la seminar în cazul în care şi-ar recunoaşte păcatul, Duffell i-a răspuns: ,,Nu tu eşti distrus. Sistemul este distrus. Şi prin urmare tratezi cu el ca cu un sistem distrus: minţi”. Parohia din care face parte Duffell este gazda unor întâlniri regulate ,,Tovărăşia homosexuală”.

Parohia Sfântul Apostol Pavel este cea mai deschisă parohie din Manhattan faţă de susţinerea cauzei LGBT, şi are o organizaţie numită ,,Pe faţă la Sfântul Pavel” (Out at St. Paul). Atât parohia, cât şi organizaţia sa sunt faimoase pentru disidenţa catolică radicală. Pe 23 septembrie 2016, ,,Pe faţă la Sfântul Pavel” a sărbătorit decizia Obergefell cu doi musafiri speciali: Lisbeth Melendez Rivera şi Margie Winters. Prima lucrează pentru Campania Drepturilor Omului, un grup homosexual de consultanţă de extremă stânga care cere şi luptă pentru schimbări în învăţătura catolică privind homosexualitatea, iar cea de-a doua este o fostă profesoară la o şcoală catolică concediată după ce s-a descoperit că este căsătorită cu altă femeie.

În 2015, organizaţia a făcut un film documentar scurt, intitulat ,,Mărturisind credinţa noastră”, care cuprinde interviuri cu bărbaţi şi femei – o lesbiană, un cuplu homosexual căsătorit, un transsexual etc – care nu sunt de acord cu învăţătura Bisericii despre homosexualitate. Iată ce declară aceştia: ,,Dumnezeu nu creează deşeuri – noi suntem creaţia Lui. Şi am putea să nu ne potrivim în vreo cutie tradiţională de relaţii umane, sau căsătorie, dar energiile noastre sunt reale, realitatea noastră este reală, şi nu este doar o chestiune de a ne accepta, trebuie să o faceţi, sau de a ne tolera, trebuie să ne încurajaţi să fim cine suntem. Suntem creaţia lui Dumnezeu şi a nega aceasta înseamnă a nega că El ştie ce face”.

Sau: ,,Dacă plecăm, dacă abandonăm Biserica, atunci ea nu se va schimba niciodată. Aşa că trebuie să continuăm să trăim aici, fiind un exemplu şi încurajând alţi oameni să fie un exemplu pentru că aceasta va schimba Biserica”[5].

 

Arhiepiscopia de Los Angeles

Arhiepiscopia de Los Angeles numără nu mai puţin de 10 parohii ‘prietenoase’ faţă de homosexuali. La o liturghie televizată la nivel naţional şi prezidată de arhiepiscopul Jose Gomez, un cuplu homosexual a adus darurile pentru jertfă. Evenimentul a reprezentat apogeul unor ani buni de colaborare a arhiepiscopiei cu subcultura homosexuală, inclusiv prin participarea activă la evenimente ‘Gay Pride’ a preoţilor catolici implicaţi în lucrarea cu persoane LGBT.

 

098. Homosexualitatea a ajuns la portile BO IX 2

Pe 28 februarie 2016, ca ultim act al Congresului pentru Educaţie din Los Angeles, Arhiepiscopul Jose Gomez a ţinut o mesă. El a ales 10 cupluri, reprezentanţi ai catolicilor din Los Angeles, pentru a aduce darurile la liturghie. Printre ele s-a aflat un cuplu homosexual care avea cu sine şi băiatul adoptat de el. Acesta a fost modul în care Gomez a socotit de cuviinţă să legitimeze atât căsătoriile homosexuale, cât şi adoptarea de copii de către aceştia.

 

Un alt prelat din arhiepiscopie, episcopul Robert Barron a declarat într-un interviu la începutul anului 2017: ,,Dacă singurul lucru pe care-l aude un homosexual din partea Bisericii Catolice este: ‘tu eşti bolnav lăuntric’, avem o problemă foarte gravă, dacă acesta a devenit mesajul … Dacă acesta este modul în care este exprimat mesajul nostru, noi (Biserica) suntem bolnavi”.

Organizaţia LGBT oficială din această arhiepiscopie este Slujirea Catolică cu Persoane Lesbiene şi Homosexuale (Catholic Ministry with Lesbian and Gay Persons, CMLGP). La Congresul de Educaţie Religioasă de la Los Angeles din 2015, fostul preşedinte al organizaţiei, Arthur Fitzmaurice a criticat deschis catehismul Bisericii Catolice: ,,Paragraful din catehism despre homosexualitate – care o descrie ca o ‘tulburare intrinsecă’, în timp ce cere respect pentru homosexuali şi lesbiene – este plasat într-o secţiune a catehismului care condamnă pornografia, prostituţia şi violul ... A păstra acest limbaj abuziv în catehism şi alte scrieri ale Bisericii este în sine un rău profund”[6].

Pe 24 iunie 2016, Arthur Fitzmaurice a semnat o petiţie online, creată de grupul Chemare la Acţiune care susţine homosexualitatea şi hirotonia femeilor, care cere schimbări în catehism privind învăţăturile despre homosexualitate; Frank McKown, actualul co-preşedinte al CMLGP, a făcut acelaşi lucru după o zi.

Alt conducător din programele LGBT ale arhiepiscopiei este Martha Plasencia, care a spus: ,,Limbajul din catehism trebuie să se schimbe. Acea expresie ‘tulburare intrinsecă’, fiul meu nu este tulburat lăuntric. Şi punctele din catehism, ele pot vătăma o mulţime de copii, mă refer până la sinucidere”.

 

Arhiepiscopia de Chicago

Şi în Arhiepiscopia de Chicago există numeroase parohii care au organizaţii de susţinere a homosexualilor, precum Gay+ la parohia Sfântul Patrick, Homosexuali şi Lesbiene Catolice la parohia Sfântul Clement şi Organizaţia Homosexuală şi Lesbiană Arhiepiscopală din Chicago (Archdiocesan Gay and Lesbian Outreach of Chicago, AGLO). Aceasta din urmă a fost înfiinţată de fostul cardinal Joseph Bernardin şi Jerry McEnany, conducătorul filialei din Chicago a organizaţiei disidente Dignity, după Scrisoarea adresată episcopilor Bisericii Catolice din 1987[7], prin care s-a cerut deschis episcopilor să desfiinţeze organizaţiile de susţinere a homosexualilor din parohii.

Potrivit activistului homosexual Rick Garcia, AGLO a fost un compromis între Dignity şi Arhiepiscopia de Chicago: ,,Cardinalul Bernardin împreună cu alţi episcopi catolici era supus unei presiuni puternice din partea Romei pentru a scăpa de filialele Dignity de pe proprietatea Bisericii. Jerry [McEnany] şi comitetul de directori ai Dignity se întruneau cu Arhiepiscopia pentru a găsi o cale de a împăca şi capra şi varza – liturghie pe proprietatea Bisericii pentru homosexuali şi dorinţa arhiepiscopiei de a domoli presiunea Romei şi a catolicilor de dreapta”.098. Homosexualitatea a ajuns la portile BO IX 3

În San Francisco, există 3 parohii binecunoscute care îi susţin pe homosexuali: Preasfântul Mântuitor, Sfânta Agnes şi Sfântul Ignatie. Pe pagina oficială de Facebook a celei dintâi se notează: ,,Parohia este situată în cartierul Castro din San Francisco. Parohia este 65-75% LGBTQ. Mulţi din enoriaşii noştri sunt căsătoriţi cu partenerii lor homosexuali şi au adoptat copii care sunt botezaţi în cadrul parohiei”.

La Boston, Organizaţia Curcubeu de la parohia Sfânta Cecilia a promovat ideea aşa-numiţilor sfinţi homosexuali şi a felicitat publicaţia The National Catholic Reporter pentru hotărârea sa de a onora un cuplu homosexual căsătorit cu titlul de persoanele anului. Joe Quinn, OFM[8], care conduce grupul Spiritualitatea LGBTQ de la parohia vecină Sfântul Antonie, ce oferă un curs de teologie queer[9] (foto), a fost unul dintre semnatarii petiţiei create de grupul Chemare la Acţiune care cere revizuiri masive ale catehismului în ce priveşte limbajul referitor la homosexualitate.098. Homosexualitatea a ajuns la portile BO IX 4

La Baltimore, parohia Sfântul Matei găzduieşte organizaţia Educaţie LGBT & Afirmarea Diversităţii, care a produs o serie de filme promoţionale care acceptă deschis şi chiar sărbătoresc comportamentul homosexual. În altă parte a oraşului, parohia iezuită Sfântul Ignatie organizează ,,slujbe de rugăciune Pride” pentru a comemora festivităţile Gay Pride.

Există parohii şi organizaţii puternice care îi susţin pe homosexuali în alte oraşe cu populaţie LGBT numeroasă, inclusiv San Diego, Minneapolis, Cleveland, New Orleans, Brooklyn, Sacramento, San Jose. Acestea promovează un mesaj puternic homosexual care pune la îndoială învăţăturile catolice fundamentale privind homosexualitatea. Există chiar o Asociaţie Naţională a Organizaţiilor Episcopale Catolice Lesbiene şi Homosexuale care organizează conferinţe anuale de mai bine de 10 ani. În 2012, membrii conducerii acestei asociaţii naţionale au refuzat să semneze un ,,jurământ de integritate personală” faţă de învăţătura catolică.

 

Adrian Popovici

 

Surse

www.lifesitenews.com

- 12 iulie 2016, The tears of a mother: The tragedy of pro-gay Catholic ministries in the Archdiocese of Los Angeles

- 17 ianuarie 2017, These Catholic parishes openly celebrate LGBT. Why aren’t bishops stopping it ?

- 31 martie 2017, Numerous ‘gay’-affirming parishes unopposed by bishops in major U.S. dioceses

 


[1] Biserica Catolică are o sumă de sfinţi pe care noi, ortodocşii, nu-i avem; noi redăm aici numele parohiei pentru conformitate, ceea ce nu înseamnă că recunoaştem acei sfinţi.

[2] Mardi Gras – marţea grasă, marţea de dinainte de începerea Postului Mare.

[3] Decizia Curţii Supreme a Statelor Unite ale Americii din 2015 (Obergefell vs. Hodges) prin care se legitimează căsătoria homosexuală.

[4] Universitatea Fordham este de tradiţie iezuită.

[5] Exemplele de mai sus, care vorbesc despre ideologia care a ajuns să fie propovăduită în rândul catolicilor, sunt cutremurătoare. Cu alte cuvinte, noi – creştinii, în general – vom fi obligaţi cât de curând să acceptăm că Dumnezeu i-a creat pe homosexuali aşa cum sunt, nu este o eroare de judecată [în cel mai bun caz !] că ei se consideră astfel.

[6] Astăzi se cere declasificarea homosexualităţii ca ‘tulburare intrinsecă’ din catehismul Bisericii Catolice. Ieri – figurat vorbind – se cerea declasificarea homosexualităţii din rândul tulburărilor psihiatrice. A se vedea serialul nostru, Sodoma cucereşte lumea, cu sau fără voia noastră, partea a X-a.

[7] Letter to the Catholics Bishops of the Catholic Church on the Pastoral Care of Homosexual Persons

[8] OFM, în latină Ordo Fratrum Minorum, ordinul franciscan.

[9] Teologia queer, sau teologia homosexualităţii, are ca punct de pornire ideea că în populaţia umană a existat întotdeauna neconformitate de gen şi porniri homosexuale, inclusiv în Biblie.

 

Episodul urmator